mandag 23. mai 2011

Lær italiensk i Lucca!


I dag benytter jeg muligheten til å reklamere for en språkskole i min favorittby Lucca. Skolen tilbyr en rekke forskjellige typer kurs; alt fra kurs for barn til kurs med business-italiensk. De er ytterst fleksible når det gjelder lengde på kursene; her finner du alt fra enkle timer til 2 ukers kurs og mer, så her er det bare pengene og fantasien som stopper deg...

Det fins en rekke språkskoler rundt omkring i landet, både i større og mindre byer. Grunnen til at jeg trekker frem denne skolen i Lucca er at byen gir deg den roen du trenger for å gå rundt og prøve ut språket i virkeligheten. Du slipper unna stresset i en storby og jeg tror du kan være temmelig sikker på at italienerne i Lucca har tid til å vente på en nordmann som på stotrende italiensk prøver å kjøpe en kopp kaffe eller en gelato... I tillegg virker det altså som at lærerne er meget gode og proffe og er flinke å tilrettelegge undervisningen til den enkelte elevs behov og ønsker.

Hvis det frister å lære italiensk i Lucca kan du ta en titt på skolen her.  Ønsker du litt mer info om byen kan du klikke på linken for å lese reisebrev fra Lucca.

2 kommentarer:

Helen sa...

Veldig mange bra tips du kommer med, takker for deg, og har lagt meg til som din aller første følger !!

Ciao bella

A Foreigner in Italy sa...

Takk for det! Håper flere kan dra nytte av tipsene. Og takk til min aller første "fan" ;-)

Legg inn en kommentar