onsdag 17. august 2011

Edle italienske dråper fra Sicilia


Image: xedos4 / FreeDigitalPhotos.net

Noe av det som er greit å ta med seg hjem fra Italia må jo være en flaske vin eller to. Som jeg har nevnt tidligere så har jeg ikke så god greie på vin - ennå... men det kommer kanskje. I mellomtiden så setter jeg min lit til andres anbefalinger i den kategorien.

I dag er det tre forskjellige viner fra Sicilia som står på menyen og du kan lese om de forskjellige ved å klikke på linkene. Det kan jo være greit å ha en formening om hva som er verdt å smake på eller ei når du er på ferie....

Her kommer tre forskjellige hvitviner.


3 kommentarer:

Annikens verden sa...

Vi drakk mye god vin fra Piemonteregionen mens vi var i Nord-Italia. Det er så mye å velge mellom. Vi valgte viner fra områdene vi besøkte. Det ble jo ekstra stas å se vinen fra Mossio på restaurantenes vin lister. Det var virkelig en opplevelse å besøke en liten vingårdsprodusent! Anbefales for alle som liker vin og som gjerne vil vite mer om prosessen. Å lage vin er virkelig et håndverk! på restauranter

A Foreigner in Italy sa...

Et vingårdsbesøk står på ønskelisten min. Men siden jeg tross alt bor her nede, så blir det ofte til at slike ting utsettes fordi jeg har jo "allverdens tid". Og dermed ender det med at jeg ikke kommer meg avgårde.... Kanskje jeg skulle ønske meg et slikt besøk i gebursdagspresang??

Annikens verden sa...

Vingårdsbesøk som bursdagsgave er helt etter min smak! Jeg bodde i Thailand i 6,5 måned og trodde jeg hadde all verdens tid helt til det bare var noen dager igjen... Da skulle jeg innom alt! Ble jo selvsagt ikke tid til det! :)

SV: Atmosfæren, gatene og bygningene i Gamla Stan, minnet meg umiddelbart om Italia! Solen strålte fra morgen til kveld og bidro til å forsterke den italienske følelsen. Gamla Stan er en idyllisk perle! Tror du vil like deg der!

Legg inn en kommentar