torsdag 13. oktober 2011

Rødvinstips fra Piemonte

Image: digitalart / FreeDigitalPhotos.net
 
Her kommer et tips om god rødvin man kan ta med seg hjem fra Piemonte. Det er Husets Vin som har skrevet om dem på sin blogg og disse faller ihvertfall i smak hos meg! (Hvis jeg ikke tar helt feil så kan alle viner som er omtalt i Husets Vin kjøpes eller bestilles på Vinmonopolet, men da selvsagt til en helt annen pris enn det du betaler her i Italia.)

Da er det bare å klikke på linkene for å lese de forskjellige innleggene...




(her er det både røde og hvite viner)






Har dere noen italienske favorittviner?

2 kommentarer:

H. sa...

Bra med vintips !!

Dessverre er jeg ingen rødvins drikker.....mere på hvitvin og elsker bobler...blant mine favoritter er ZONIN vinhusets sine bobler = prosecco, brut ;)

Salute !!

A Foreigner in Italy sa...

Jeg er veldig glad i italiensk rødvin. Blant hvitvin/dessertvin (med litt bobler) er min absolutte favoritt Moscato d'Asti. Finnes ikke noe bedre!

Legg inn en kommentar